تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

مبلمان جزو لوازم ارزشمند منزل است که برای جابه‌جایی نیازمند دقت زیادی است تا به سلامت به مقصد برسد. پایه‌ها و دسته مبل در صورتی که به خوبی بسته بندی نشوند، به راحتی خراش برداشته یا باعث ایجاد خراش روی کف می‌شوند.

گردوخاک نیز به راحتی در طول مسیر روی مبلمان قرار گرفته و نیازمند زمان زیادی برای گردگیری خواهد بود. راه حل رهایی از این مشکلات بسته بندی درست و اصولی مبلمان با استفاده از تجهیزات مناسب است. در این متن قصد داریم نکات و روش‌های بسته بندی مبلمان و لوازمی که برای محافظت از آن‌ها میتوان به کار برد را به طور کامل توضیح دهیم.

جدا کردن قطعات

بعضی از مبل‌ها دارای قطعات و بخش‌هایی هستند که از بدنه جدا می‌شوند مثل پایه مبل. برای سبک شدن مبل و حمل راحت‌تر آن تا جایی که امکان دارد این قطعات را جدا کنید و در ظرف‌های پلاستیکی جدا قرار دهید. کوسن و تشک‌های مبل را نیز به طور جداگانه بسته بندی کنید.

در صورتی که تصمیم دارید بسته بندی و حمل مبلمان تا ماشین باربری را خودتان انجام دهید و این کار را به تیم باربری محول نکنید، تا جای ممکن مبل را سبک کنید. تیم باربری از چرخ‌های مخصوص باربری استفاده می‌کنند و قطعات مبل را جدا نمی‌کنند زیرا وجود چرخ، انتقال مبلمان را بسیار راحت و سریع می‌کند اما در صورتی که می‌خواهید خود این مراحل را انجام دهید حتما قطعات جداشونده را جدا کنید.

بسته بندی مبلمان
بسته بندی مبلمان

بسته بندی مبلمان

بسته بندی مبلمان، آن‌ها را از آسیب، ایجاد خراش، شکستگی و خیس شدن محافظت می‌کند. اگر فعلا قصد عوض کردن مبلمان منزل را ندارید و یا به تازگی آن‌ها را خریداری کرده‌اید بهتر است کامل و درست آن‌ها را بسته بندی کنید. این کار مانع از آسیب دیدن مبلمان شده و زمانی که بخواهید آن‌ها را بفروشید دچار ضرر نخواهید شد. بهترین لوازم برای بسته بندی مبلمان در اسباب کشی شامل پتو، چسپ، فوم، نایلون حباب دار، استرچ رپ یا سلفون مخصوص مبلمان و کارتن های اسباب کشی است.

استفاده از پتو

پتو یک محافظ خوب و رایج برای بسته بندی مبلمان است. پتو را خوب روی مبل بکشید و دسته و تاچ را بپوشانید تا در صورت برخورد به در و دیوار آسیب نبینند. سپس برای جلوگیری از حرکت پتو از چسپ یا استرچ رپ برای ثابت کردن پتو روی مبل استفاده کنید. پایه‌های مبل را در صورتی که قابل جداشدن نیستند، کامل با سلفون یا استرچ رپ بپوشانید تا باعث ایجاد خط وخش روی کف و دیوارها نشوند.

استفاده از نایلون حباب دار

نایلون حباب دار یک ضربه گیر و محافظ قوی است که توسط باربری‌ها برای بسته بندی انواع لوازم و مبلمان استفاده می‌شود. میتوانید رول نایلون حباب دار را از باربری‌ها تهیه کنید و مبل را کامل به وسیله آن بپیچید. سپس از استرچ رپ یا چسپ برای محکم کردن نایلون روی مبل استفاده کنید. تاج، پایه و دسته‌های مبل را کاملا بپوشانید تا از ضربه در امان باشند و یا روی لوازم و دیوارها خط و خش نیندازند.

استفاده از سلفون مبلمان

سلفون یا استرچ رپ یکی دیگر از لوازم بسیار پرکاربرد در بسته بندی مبلمان است که خاصیت کشسان بالایی دارد. می‌توانید بدون استفاده از پتو یا نایلون حباب دار، با استفاده از استرچ رپ اقدام به بسته بندی مبل‌ها، کوسن، تشک، پایه و تاج کرده و آن‌ها را از خط وخش و گرد و غبار محافظت کنید. اما استفاده از پتو و نایلون لایه حافظتی بیشتری را فراهم می‌کند.

پوشاندن پایه مبلمان

در بسته بندی مبلمان حتما پایه و زیر پایه را بپوشانید به ویژه اگر قصد دارید آن‌ها را روی کف منزل حرکت داده و به سمت درب ورودی ببرید. برای پوشاندن زیر پایه، پدهای مخصوصی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید البته از پارچه و سلفون نیز در صورت نبود این نوع پدها، می‌توان بهره برد.

پوشانده تاج و دسته مبلمان

اگر دسته و تاج مبلمان شما از چوب، پلاستیک یا استیل است باید آن‌ها را کامل بپیچید تا در صورت برخورد به سایر اجسام مثل درب و دیوار یا هنگام جابه‌جایی از پله، دچار آسیب و شکستگی نشوند. تاج و دسته مبلمان حتی اگر خود آسیب نبینند، احتمال اینکه به سایر اجسام آسیب وارد کنند، زیاد است. پس در صورتی که خودتان مسئولیت بسته بندی مبلمان را بر عهده میگیرید حتما این موارد را در نظر بگیرید تا بدون هیچ ضرر و زیانی مبلمان را به مقصد برسانید.

درخواست کمک

بلند کردن و جابه‌جایی مبلمان کاری نیست که بخواهید آن را به تنهایی انجام دهید. قبل از شروع به کار مطمئن شوید که می‌توانید روی کمک افرادی دیگر حساب کنید. حداقل به دو نفر برای انتقال مبلمان به سمت ماشین باربری نیاز است.

جابه‌جایی مبلمان توسط باربری صداقت بار

بسته بندی و جابه‌جایی مبلمان فرایندی سخت بوده که نیازمند مهارت و تجربه در این زمینه است. باربری و اتوبار صداقت بار دارای بیش از پانزده سال سابقه کار در زمینه بسته بندی انواع لوازم منزل و نیز مبلمان است.

انواع لوازم بسته بندی مبلمان از جمله استرچ رپ، فوم، نایلون حباب دار، چسپ و…توسط تیم حرفه‌ای صداقت بار برای بسته بندی مبلمان به کار می‌روند تا بدون ایجاد هیچ آسیب و زیانی، مبلمان به مقصد برسند.

تیم صداقت بار برای حمل سریع‌تر و آسان‌تر مبلمان به سمت ماشین باربری از چرخ‌های مخصوص باربری استفاده می‌کند. مشاوران صداقت بار در خصوص تمام خدمات باربری درون شهری و برون شهری صداقت بار، مشتریان را راهنمایی می‌کنند و در خصوص انواع خدمات و هزینه باربری پاسخگوی آن‎ها هستند.

تلفن تماس شرکت باربری صداقت بار 1786 می باشد و به صورت شبانه روزی می توانید تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *