تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

نقل مکان به طور گسترده ای به عنوان یکی از استرس‌زا ترین شرایطی است که در طول زندگی با آن مواجه می‌شویم؛ اما، چرا این کار سخت و طاقت فرساست؟ حتما باید راهی برای کاهش این دردسرها وجود داشته باشد. خوشبختانه تنها چیزی که شما قبل از اقدام به اسباب کشی نیاز دارید، برنامه ریزی است؛ یعنی، تعیین کارهایی که باید انجام شود و تقسیم آنها به مراحل ساده تر. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که مراحل اسباب کشی را بدون سردرگمی و در کمترین زمان ممکن پشت سر بگذارید. بعد از مطالعه این نوشته، خواهید فهمید که برای اسباب کشی از کجا شروع کنید. پس، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تمیز کردن وسایل هنگام اسباب کشی
تمیز کردن وسایل هنگام اسباب کشی

1. تمیزکاری

بهترین زمان برای شروع جمع کردن وسایل 8 هفته قبل از موعد جابه‌جایی است. شاید فکر کنید که زمان بسیار زیادی است؛ اما، هرچه زودتر کارهای خود را انجام دهید، با به کارگیری فوت و فن‌های اسباب کشی، بدون استرس و با نظم تمامی کارها به شکل شگفت انگیزی انجام خواهند شد. مخصوصا اگر شاغل هستید. داشتن یک برنامه عملیاتی از همان ابتدا به شما کمک خواهد کرد. از جمله اقدامات ابتدایی اسباب کشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قبل از هرکاری تاریخ تحویل خانه را به طور دقیق مشخص کنید تا بدانید که چقدر زمان دارید.
  • شروع به تمیز کردن وسایل خانه کنید. تمامی لوازمی که قصد دارید آنها را با خود به خانه جدید ببرید را تمیز کنید تا بعد از نقل مکان به محلی محلی جدید نیازی به شستشو و تمیزکاری نداشته باشید.
  • شروع به بسته بندی وسایلی کنید که زیاد از آنها استفاده نمی‌کنید.
بسته بندی اثاثیه منزل بصورت حرفه ای و تخصصی با تیم صداقت بار
بسته بندی اثاثیه منزل بصورت حرفه ای و تخصصی با تیم صداقت بار

2. بسته بندی

قطعا تمیز کردن وسایل خانه برای اسباب کشی مانند یک خانه تکانی اساسی است. پس مدت زمان زیادی لازم است تا همه کارها به خوبی انجام شوند. تنها نکته شایان توجه این است که سعی کنید بعد از شستشو لوازم -درصورت نیاز نداشتن آن وسیله- آنها را بسته بندی کنید تا در زمان نیز صرفه جویی کرده باشید. به عنوان مثال، ظروف داخل کابینت‌ها و یا لوازم برقی که کمتر از آنها استفاده می‌کنید می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

اکنون زمان بسته بندی اثاثیه منزل فرا رسیده است و می‌بایست کم کم لوازم را در جعبه‌های خود و یا کارتون‌های اسباب کشی قرار دهید. برای انجام اینکار بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • در بین لوازم شکستنی مانعی قرار دهید که در هنگام جابه‌جا کردن جعبه‌ها نشکنند.
  • سعی کنید تا حد امکان لوازم را با سلفون بپیچید تا روی آنها خاک نشیند.
  • ابتدا لوازم غیر ضروری و کم استفاده را بسته بندی کنید.
  • سعی کنید از آشپزخانه یا اتاق هایی که لوام زیادی دارند شروع کنید. زیرا، لوازم آشپزخانه کوچک و زیاد هستند و ممکن است ناچارا به مدت طولانی این کار تکراری حوصله شما را بگیرد و خیلی زود از اسباب کشی خسته و عصبی شوید.

اگر زمان زیادی برای بسته بندی وسایل خانه ندارید و نکات مهم را نمی‌دانید و یا اینکار برای شما سخت است، می‌توانید با شرکت‌های باربری تماس بگیرید. نیروهای مجرب پس از تماس شما به زودی خود را به محل می‌رسانند و تمامی وسایل را با دقت بالا به طوری که آسیب نبینند، بسته بندی می‌کنند و به محل جدید انتقال می‌دهند.

نظافت و تمیزکردن خانه جدید در اسباب کشی
نظافت و تمیزکردن خانه جدید در اسباب کشی

3. تمیز کردن خانه جدید

مردم ایران افرادی هستند که به بهداشت اهمیت زیادی می‌دهند و دوست دارند مکانی که در آن زندگی می‌کنند بسیار تمیز و همچنین زیبا باشد. بر اساس این عقیده چندین و چند ساله همیشه قبل از نقل مکان به یک خانه جدید، انجا را تمیز می‌کنند. اینکار ممکن است یک تا دو روز طول بکشد اما، احساس خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای تمیز کردن خانه جدیدتان نیز می‌توانید از نکات مربوط به آن بخش مانند استفاده از مواد شوینده مخصوص برای حمام و دستشویی که مکان‌هایی هستند که به بیشترین تمیزکاری نیاز دارند، بهره بگیرید.

اتوبار تهران | صداقت بار حمل تخصصی اثاثیه منزل
اتوبار تهران | صداقت بار حمل تخصصی اثاثیه منزل

4. انتقال وسایل منزل توسط باربری

پس از بسته بندی لوازم خانه، نیاز به یک ماشین مناسب برای انتقال وسایل به مکان جدید دارید. بهترین باربری‌های تهران این کار را برای شما به بهترین نحو انجام می‌دهند. تمامی جعبه ها با دقت بالا توسط افراد مجرب و متخصص به داخل منزل جابه‌جا می‌شوند. توصیه می‌شود که حتما این کار را به شرکت‌های باربری بسپارید؛ چراکه افرادی در این شرکت‌ها به استخدام درآمده‌اند که تخصص و مهارت در نحوه جابه‌جایی و بهترین مکان قرارگیری آنها را دارند و علاوه بر آن شما بدون خستگی و استرس و با هزینه‌ای ناچیز مرحله انتقال اثاث‌ها را به پایان می‌رسانید.

چیدمان اثاثیه منزل

آخرین مرحله چیدن اثاثیه وسایل خانه است که هم سریع و هم بسیار لذت بخش است. بهترین روش و مراحل آنجام این کار در مقاله «چگونه بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع بچینیم» برای شما گردآوری شده است. بعد از خواندن آن مقاله به خوبی می‌دانید که از کجا شروع کنید و منظم اسباب کشی را به پایان برسانید.

کلام آخر

اسباب کشی به ظاهر کاری دشوار و خسته کننده به نظر می‌رسد. اما اگر با نظم و برنامه ریزی انجام پذیرد، به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توانید مراحل آنرا به پایان برسانید. در این مقاله درباره اینکه «برای اسباب کشی از کجا شروع کنیم» صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. می‌توانید پیشنهادات و تجربیات خود را نیز با کاربران وبسایت در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید سپاس گزاریم.

3.9/5 - (16 امتیاز)

۱ دیدگاه برای “برای اسباب کشی از کجا شروع کنیم

  1. مریم احمدی گفته:

    خیلی کارگر هاتون خوب بودن و واقعا به خوبی چیزی که انتظار داشتم ازتون اسباب کشی منزلم رو انجام دادید، دستت تک تک تون درد نکنه، واقعا نمی دونم چطوری می خوام به خونه جدیدم برم ولی شما مثل آب خوردن برام انجام دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *