تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

عوامل موثر بر لوکس بودن یک منطقه

مناطق 22 گانه تهران محله های بسیاری دارند که هر کدام از آن ویژگی های خاص خود را دارند. در این نوشتار ما قصد داریم در مورد لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل توضیحاتی ارائه دهیم. مناطق لوکس و لاکچری تهران همانطور که از نام آن ها پیدا است، دارای تفاوت هایی با سایر مناطق هستند که با این ویژگی شناخته می شوند. البته از مناطق جنوب شهر تهران تا شمال و از غرب تا شرق هر کدام قیمت های متفاوتی دارند. دید فرهنگی و سبک زندگی در این مناطق بسیار متفاوت است. اما شاید برای شما سوال باشد که چرا یک منطقه به عنوان یک محل زندگی لوکس شناخته می شود؟ در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر اشاره کرد: سطح سواد ساکنان منطقه: این مورد را می توان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در معرفی یک منطقه، به عنوان منطقه لوکس معرفی کرد. البته این مورد قطعیت ندارد و می توان گفت در مورد لوکس بودن یک منطقه تاثیر گذار است

لوکس ترین محله تهران
لوکس ترین محله تهران
  • تراکم جمعیت در یک منطقه: تهران به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهر ها در دنیا شناخته می شود. این مورد در انتخاب لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل و البته خرید تاثیر گذار است. مناطقی که دارای تراکم جمعیت کمتری هستند، اصولا به عنوان مناطق مرفه و لوکس شناخته می شوند. در این مناطق وسعت خانه های مسکونی بسیار بیشتر است.
  • بهره مندی از تکنولوژی روز: امروزه در سراسر دنیا، فناوری و تکنولوژی ها بسیار سریع در حال پیشرفت هستند. به طوری که این به روز بودن در مناطق زندگی و کار نیز بسیار تاثیر گذار بوده است. در نظر داشته باشید که این تکنولوژی های روز دنیا، هزینه های زیادی را در زندگی افراد به دنبال دارند. بدیهی است که در مناطق لوکس تهران، به علت رفاه مالی استفاده از این تکنولوژی ها گسترش زیادی دارد.
  • امکانات رفاهی: وضعیت مالی ارتباط مستقیمی با رفاه مالی افراد ساکنین یک منطقه و محله دارد.

از جمله امکانات رفاهی می توان به فروشگاه های زنجیره ای و مراکز خرید متعدد، مراکز تفریحی، بوستان و مجتمع های رفاهی و … اشاره کرد. از دیگر مواردی که می توان به مزایای لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل اشاره کرد امنیت، فرهنگ، فضای منطقه، موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی، دسترسی به سایر مناطق و … است.

معرفی لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل

اگر بخواهیم به معرفی لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل بپردازیم، باید گفت محله های منطقه 1 تقریبا دارای تمامی ویژگی های ذکر شده برای یک منطقه لوکس هستند. از جمله می توان محله های زیر را نام برد:

تجریش: یکی از محله های قدیمی منطقه 1 که قدمتی دیرینه دارد و آب و هوای خوب آن باعث محبوبیت این محله شده است. تجریش را می توان به عنوان یکی از لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل شناخت. اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که تجریش به عنوان یک محله گردشگری در تهران نیز شناخته می شود. از جمله مناطق گردشگری آن می توان به کاخ سعدآباد، کوه دربند، درکه، امام زاده صالح، بازار تجریش و … اشاره کرد.

صداقت بار
برج میلاد تهران

الهیه: این محله را به عنوان یکی از شیک ترین و البته گران ترین محله های منطقه 1 می شناسند. الهیه از سمت شمال با تجریش، از قسمت جنوب به چهارراه پارک وی، از قسمت غربی به خیابان ولیعصر و از شرق به پل رومی محدود می شود. الهیه به عنوان یک محله لوکس و لاکچری شناخته می شود که حتی سفارت خانه های برخی کشور ها مانند مصر، مالزی، بلژیک و دانمارک در این محله واقع شده است. پیش تر در منطقه الهیه مجوز ساخت برای آپارتمان ها بیشتر از دو طبقه صادر نمی شد. اما امروزه الهیه را می توان از محله هایی دانست که لوکس ترین و لاکچری ترین آپارتمان ها را در خود جای داده است. خیابان فرشته از خیابان های معروف و لوکس الهیه است که آن را با آپارتمان های لاکچری با معماری های شاهکار و خاص می شناسند.

نیاوران: از دیگر مکان هایی که به عنوان یکی از لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل شناخته می شود، نیاوران است. نیاوران از محله های مرفه نشین تهران است. اگر بخواهیم در مورد وجه تسمیه این محله توضیحاتی ارائه دهیم، باید گفت که برخی از قدیمی های این محله باور دارند که در زمین ها نیاوران، برکه و نیزار هایی وجود داشته است که به مرور زمان به نیاوران تغییر کرده است. از طرفی نیاوران را برخی افراد به علت وجود درخت های انار در این محله به نام نارون می شناخته اند که در گذر زمان به نام نیاوران تغییر نام داده است.

محمودیه از لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل و خانه های ویلایی از دیگر لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل و البته خانه های ویلایی می توان محمودیه را نام برد. محمودیه در منطقه 1 قرار دارد. در این محله بر خلاف دیگر محله های منطقه یک که دارای برج ها و آپارتمان های لوکس هستند، خانه های ویلایی و حتی قدیمی بیشتر وجود دارند. البته معماری مدرن به این محله نیز رسیده است و مجتمع هایی مانند پالادیوم و میلان گویای این موضوع هستند. ساخت و ساز در محله محمودیه نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است. اگر محمودیه را از محله های مرفه نشین در تهران بدانیم، اغراق نکرده ایم.

خانه های ویلاشهر تهران
خانه های ویلاشهر تهران

زعفرانیه را با گران ترین محله می شناسیم

زعفرانیه از جمله محله هایی است به عنوان لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل شناخته می شود. اصولا زعفرانیه را به عنوان گران ترین محله تهران می شناسند. منطقه ای که هم خانه های ویلایی لاکچری در آن بسیار دیده می شود و هم برج و آپارتمان های لوکس آن معروف است. زعفرانیه از نظر موقعیت جغرافیایی در کوهپایه البرز قرار گرفته است. زعفرانیه را به عنوان یکی از زیباترین محله های تهران می شناسند.

از لوکس ترین محله های تهران برای اجاره منزل می توان به فرمانیه، کامرانیه، اقدسیه، ولنجک اشاره کرد. هر کدام از محله های لوکس تهران ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند که شما با توجه به موقعیت مالی، شغلی و دیگر موارد مهم مدنظر خودتان می توانید یکی از آن ها را برای اجاره یا خرید انتخاب کنید.

3.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *