تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360
چگونه گیاهان آپارتمانی را جابجا کنیم؟
چگونه گیاهان آپارتمانی را جابجا کنیم؟

چگونه گیاهان آپارتمانی را جابجا کنیم؟ باربری گل و گیاه از جمله چالش های پیش روی علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی است. اینکه باربری گل و گیاه به چه صورت می باشد و چگونه باید گل و گیاه را حمل کنند و آن را به مکان جدید منتقل کنند که دچار آسیب نشود. به طور کلی جابجایی خانه و اسباب کشی از جمله فرآیندهای سخت و چالش برانگیر می باشد. بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که چگونه گل و گیاه خود را جابجا کنند تا کمتر دچار شوک شود و در عین حال شادابی و سرحالی خود را حفظ کند. برای اینکه جابجایی گیاهان در اسباب کشی بدون شکستن گلدان، خشک شدن گیاه، کنده شدن برگ های آن و … اتفاق بیفتد، باید نکات مهم برای بسته بندی و حمل گیاهان را رعایت کنید. در ادامه این مقاله از وبسایت صداقت بار همراه ما باشید تا با این نکات مهم و کاربردی برای جابجایی گیاهان در اسباب کشی آشنا شویم.

توصیه می کنیم اگر گیاهان آپارتمانی زیادی دارید و یا گیاهان شما از نظر ابعاد بسیار بزرگ هستند، اینکار را به متخصصین این امر در باربری و اتوبار صداقت بار بسپارید. تمامی مراحل بسته بندی، حمل و جابجایی گیاه شما با دقت بالایی انجام می شود و بدون کوچکترین آسیب در مکان جدید به شما تحویل داده می شود.

چگونه گیاهان آپارتمانی را جابجا کنیم؟

در زمان اسباب کشی، در صورتی که گیاه به درستی بسته بندی نشده باشد، احتمال آسیب دیدن گیاه در اثر شکستن گلدان و همینطور وارد شدن شوک به گیاه و در نهایت خشک شدن آن وجود دارد. اما قطعا این موضوع برای هیچ کس خوشایند نیست، چراکه اغلب افراد تمایل دارند جابجایی گیاهان در اسباب کشی را به بهترین شکل انجام دهند تا بدون اینکه گیاه آسیبی ببیند، در محل جدید از آن استفاده نمایند.

در صورتی که قصد جابجایی گیاهان آپارتمانی خود را دارید، ابتدا تجهیزات مورد نیاز شامل کارتن در ابعاد متناسب با سایز گل و گلدان، روزنامه باطله، بابل رپ (نایلون حباب دار) و چسب را آماده کنید.

حال باید روزنامه های باطله ای که آماده کرده اید را به دور گل بپیچید، به گونه ای که بدنه و برگ های گل را بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود، به صورت کامل بپوشاند. حال از یک نایلون حباب دار استفاده کنید و کل بدنه گلدان را با آن بپوشانید. در این حالت گل بسته بندی شده و آماده قرار گرفتن در داخل کارتن می باشد. فضای داخلی ایجاد شده در گلدان را با استفاده از روزنامه و یا نایلون حباب دار پر کنید تا گلدان در داخل کارتن ثابت قرار بگیرد و تکان نخورد. البته استفاده از روزنامه برای پر کردن فضای خالی کفایت می کند و می تواند محافظ خوبی برای گیاه شما باشد.

اگر گل شما دارای ساقه خیلی بلندی است، سعی کنید کارتن را به گونه ای انتخاب کنید که بخشی از گل را دربربگیرد و حتما نیاز نیست تمامی گل را پوشش بدهد. اما اگر گل شما قد کوتاه و ابعاد کوچکی دارد، بهتر است که کارتن تمامی گل را پوشش بدهد.

حال می توانید کارتنی که برای گلتان انتخاب کرده اید را با چسب محکم کنید. در نهایت در چیدن کارتن ها دقت داشته باشید، به طوری که بهتر است کارتن های دربردارنده گیاهان آپارتمانی را در بالاترین قسمت قرار دهید چراکه ممکن است با قرار گرفتن کارتن های سنگین تر بر روی کارتن حاوی گیاهان، به آن ها آسیب برسانند.

بایدها و نبایدهای جابجایی گیاهان در اسباب کشی

بایدها و نبایدهای جابجایی گیاهان در اسباب کشی

در زمینه جابجایی گیاهان در اسباب کشی، اگر می خواهید که گیاهان شما آسیب نبینند و دچار مشکل نشوند، بهتر است که به مطالب علمی رجوع کنید. در ادامه به برخی از بایدها و نبایدهای جابجایی گیاهان در اسباب کشی اشاره کرده ایم.

زمان آبیاری گل قبل از حمل

گل ها را دو الی سه روز قبل از جابجایی به مکان جدید، آبیاری نمایید و در روز آبیاری تحت هیچ شرایطی به گل ها آب ندهید.

دلیل این موضوع این است که ریشه ها تا 24 ساعت پس از آبیاری در حال جذب مواد معدنی و مواد آلی می باشند، به همین دلیل بیش از هر زمان دیگری مستعد شوک هستند. بنابراین از آبیاری گیاه در روز جابجایی اجتناب کنید.

زمان بسته بندی و پک کردن کارتن ها

شما می توانید برای جابجایی گیاهان در اسباب کشی مطابق مراحلی که پیشتر اشاره کردیم، عمل نمایید. اما توصیه می کنیم که بسته بندی گیاهان و گل های آپارتمانی خود را تا آخرین لحظه که قصد جابجایی آن ها را دارید، به تاخیر بیاندازید تا تمامی گل ها از هوای آزاد استفاده کنند.

در حقیقت به این موضوع توجه داشته باشید که گل ها در فرآیند اسباب کشی، آخرین چیزی هستند که باید آن ها را بسته بندی نمایید. همینطور اولین چیزی هستند که باید آن را در خانه جدید باز کنید.

عدم اضافه کردن مواد اضافی به گل 

لطفا هیچ چیزی به جز امینواسید به گیاهان آپارتمامی خود ندهید. با همین ماده می توانید غبار پاشی کنید تا میزان تنش و شوکی که در حین جابجایی به گیاه وارد می شود، کاهش پیدا کند.

عدم تعویض گلدان سفالی و پلاستیکی

عدم تعویض گلدان سفالی و پلاستیکی

برخی از افراد به منظور جابجایی گیاهان در اسباب کشی، اقدام به تعویض گلدان ها می کنند. تعویض گلدان و همزمان جابجایی آن می تواند به گیاه صدمه بزند و حتی منجر به خشک شدن آن شود.

در صورتی که گلدان گیاهان شما سرامیکی و یا سفالی هستند و نگران شکستن آن ها می باشید، کافی است از نایلون های حباب دار استفاده کنید تا از شکستگی آن ها جلوگیری شود. به هیچ عنوان برای جلوگیری از شکستن گلدان، به سراغ تعویض آن با گلدان های پلاستیکی نروید، چراکه نتیجه آن وارد شدن شوک به گیاه و از بین رفتن آن است.

انتخاب کارتن مناسب

بهتر است کارتنی را برای گیاهان خود انتخاب کنید که مناسب ارتفاع گیاه باشد. چراکه هر چه کارتن کوچکتر شود، فضایی که در اختیار گیاه قرار می گیرد نیز کمتر است. اینگونه ممکن است منجر به شکستگی ساقه اصلی گل و یا حتی جا به جایی ریشه و در نهایت خشک شدن و از بین رفتن گل شود.

اجتناب از هرس پیش از جابجایی گیاهان در اسباب کشی

در صورتی که گیاه آپارتمانی شما نیاز به هرس دارد، توصیه می کنیم آن را به زمان دیگری موکول کنید. برای جا دادن گیاه در گلدان، سعی نکنید آن را هرس کنید؛ چراکه اینگونه توازن و شکل اصلی گیاه بهم می ریزد و در نتیجه ممکن است به آن آسیب وارد شود.

استفاده از کود مناسب، قبل و بعد از جابجایی گیاهان در اسباب کشی

قبل و بعد از جابجایی گیاهان در اسباب کشی بهتر است که از امینو اسید و یا هیومیک اسید برای آبیاری آن استفاده کنید. البته توصیه ما این است که حتما قبل از آبیاری گیاه، آن را با امینو اسید غبارپاشی نمایید. پس از جابجایی نیز بهتر است که اولین آبیاری را با امینو اسید و یا هیومیک اسید انجام دهید تا میزان تنشی که به گیاه وارد می گردد، کم شود.

جابجایی گیاهان در اسباب کشی را به اتوبار صداقت بار بسپار

جابجایی گیاهان در اسباب کشی را به اتوبار صداقت بار بسپار

در این مقاله از وبسایت صداقت بار، به بررسی جزئیات و نکات مرتبط با جابجایی گیاهان در اسباب کشی پرداختیم. در نظر داشته باشید که حمل گیاهان آپارتمانی دارای اصول خاصی است و ظرافت خاصی را می طلبد. به همین دلیل اگر نگران آسیب دیدن گل های خود هستید، حتما اینکار را به مجموعه های فعال در این زمینه بسپارید.

صداقت بار آماده ارائه خدمات باربری شامل بسته بندی، حمل و جابجایی انواع لوازم و اثاثیه منزل می باشد. برای دریافت خدمات از این مجموعه، از طریق راه های ارتباطی درج شده در وبسایت اقدام نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *