تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

اسباب کشی در کرونا از موارد اجنتاب ناپذیر برای زندگی شخصی یا کاری هر کسی است. اگرچه فلسفه اسباب کشی در شرایط مطلوب و عادی، به خودی خود سخت و استرس آور است، اما در شرایط سخت پاندمی کرونا، دلهره و استرس آن چندین برابر می‌شود. برای اسباب کشی مطمئن و به دور از درگیری با بیماری کرونا باید تمهیداتی را مد نظر قرار دهید. ما در این مقاله نکات طلایی را که هنگام اسباب کشی در کرونا باید مد نظر قرار دهید، تا این کار به بهترین شکل انجام شود، معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب شرکت باربری معتبر برای اسباب کشی

شرکت‌های باربری برای بسته‌بندی و حمل وسایل اسباب کشی به وجود آمده‌اند. اگر به دنبال یک اثاث کشی مطمئن و بدون دردسر هستید، می‌توانید از شرکت‌های باربری برای انجام پروسه جا به جای خود کمک بگیرید. اگر تصمیم دارید از این شرکت‌ها برای حمل وسایل خود استفاده کنید، باید درباره آن‌ها تحقیق کرده و بهترین و معتبر‌ترین شرکت را انتخاب کنید. به این ترتیب، بعد از انتخاب شرکت باربری، باید تصمیم بگیرید، آیا می‌خواهید از کارکنان باربری برای کمک به بسته‌بندی و حمل وسایلتان نیز کمک بگیرید یا خیر.

چنانچه قصد استفاده از کارکنان باربری برای انجام پروسه اسباب کشی را دارید، ابتدا اطمینان حاصل کنید، همه آن‌ها از ماسک و دستکش به صورت صحیح استفاده کرده باشند، هنگام بسته‌بندی و حمل کالا‌هایتان کلیه نکات بهداشتی از رعایت فاصله بهداشتی گرفته تا استفاده از مواد ضد عفونی‌کننده دست و سطوح را رعایت کنند.

ماشین‌ها و ابزار حمل وسایل نیز حتما باید ضدعفونی شده باشند. همچنین موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید، تعداد افراد برای کمک به اسباب کشی در کرونا است. هر چقدر تعداد کارکنان اسباب کشی کمتر باشد، شما با افراد کمتری در تماس خواهید بود که همین موضوع در کاهش زنجیره انتقال کرونا بسیار موثر است.

رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در اسباب کشی
رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در اسباب کشی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای استفاده از لوازم اسباب کشی

همه ما در دوران اسباب کشی عادت داریم از کارتون‌های بلا استفاده در مغازه‌ها برای بسته‌بندی لوازم اثاثیه خود استفاده کنیم. اگرچه این کار در شرایط عادی نیز کار بهداشتی نبود، اما امروزه به دلیل شیوع کرونا و دست به دست شدن کارتن‌ها توسط اشخاص مختلف، استفاده از لوازم دست دوم اکیدا ممنوع است و توصیه می‌شود از کارتن اسباب کشی، نایلون حباب دار، چسب پهن برای بسته‌بندی کارتن، چسب یا لیبل برای مشخص کردن محتوای کارتن، گونی و نایلون بزرگ و ماژیک نو استفاده کنید.

رعایت فاصله گذاری در حین جابجایی وسایل

پس از بسته‌بندی وسایل با رعایت نکات بهداشتی توسط خودتان یا شرکت‌های باربری، باید آن‌ها را حمل کنید. در واقع سخت‌ترین قسمت اسباب کشی در کرونا را می‌توان قسمت حمل وسایل به ماشین باربری و تخلیه آن، در نظر گرفت. شما هنگام حمل وسایل به صورت مکرر باید بین مسیر کوچک منزل تا ماشین حرکت کنید و بدون شک، تعدادی افراد وجود دارند که در این پروسه به شما کمک کنند، همین برخورد‌ها خطرناک است. از سوی دیگر برخورد شما با سطوح مختلف نیز خطراتی دارد. به همین منظور هنگام جا به جایی وسایل، تعداد کارکنان کمتری استفاده کرده و توجه ویژه‌ای به رعایت نکات، نشان دهید.

ضدعفونی وسایل و تخلیه آن‌ها

پس از انتقال وسایل به ماشین باربری و ارسال آن به محل مورد نظر، شما باید وسایلتان را تخلیه کنید، اما مهم‌ترین نکته پیش از تخلیه تمیز کردن و ضدعفونی کردن محل مقصد است. چنانچه از تمیزی محل تخلیه بار اطمینان حاصل کردید، کلیه کارتن‌ها و وسایلی که قرار است به خانه یا محل کار انتقال یابد با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، یکبار ضدعفونی کرده تا از عدم وجود هرگونه ویروس اطمنیان حاصل کنید. سپس با رعایت فاصله و اصول بهداشتی اسباب و اثاثیه را به محل مورد نظر انتقال دهید.

زمان اسباب کشی را به دقت انتخاب کنید

انتخاب زمان اسباب کشی بسیار مهم است، بنابراین به گونه‌ای زمانبندی کنید که بعد از انتقال وسایل، حداقل پس از 72 ساعت خودتان به محل مورد نظر نقل مکان کنید، به این ترتیب زمان لازم برای نابودی ویروس در صورت وجود آن روی لوازم بسته‌بندی شده طی می‌شود.

چنانچه مجبور هستید بلافاصله پس از انتقال اسباب و اثاثیه خود به منزل بروید، برای پیشگیری از بیماری کرونا محوطه‌ای را برای لوازم در نظر بگیرید و آن‌ها را در یک مکان معین قرار دهید. سپس می‌توانید تک تک بسته‌ها را با خیال راحت، با رعایت استفاده از ماسک و دستکش برداشته و ضدعفونی کنید.

برای پیشگیری از کرونا تمام سطوح را ضدعفونی کنید

شما هنگام اسباب کشی بین مسیر دو خانه در رفت و آمد خواهید بود. ابتدا استفاده از ماسک و دستکش را فراموش نکنید، شرکت‌های باربری ملزم به تهیه وسایلی مانند ماسک، دستکش و ضدعفونی‌کننده برای کارکنانشان هستند. اما شما نیز برای اطمینان بیشتر این وسایل را تهیه کنید تا خیالان از کارکنان حمل بار و رعایت آن‌ها راحت باشد.

نکته دوم برای سطوح منزل است. هنگام رفت و آمد‌های زیاد بین دو منطقه، سطوحی مثل دستگیره درها و کشوها بسیار در تماس خواهند بود. بنابراین حتما اینگونه محل‌های پر تماس را ضدعفونی کنید. همچنین برای تهویه هوا پنجره‌ها را باز بگذارید تا گردش جریان هوا در منزل مناسب باشد.

ضدعفونی کردن محل‌هایی مانند آسانسور، لابی‌ها و دستگیره در کوچه را فراموش نکنید، اگر می‌خواهید کمترین تماس را با همسایه‌هایتان داشته باشید، زمان‌های آغاز روز و یا پایان شب که افراد کمتری در کوچه و خیابان است را انتخاب کنید.

صداقت بار در کرونا
صداقت بار در کرونا

جمع بندی

در دوران کرونا زندگی برای همه مردم رنگ و بوی دیگری گرفته است، از این رو باید سختی‌های اسباب کشی را به جا بخرید و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامتیتان را تضمین کنید. استفاده از کارکنان باربری برای سهولت فرآیند اسباب کشی در کرونا می‌تواند نکته مثبتی باشد، اما همه چیز به خود شما بر می‌گردد. برنامه ریزی صحیح، انتخاب باربری مناسب، انتخاب زمان اسباب کشی درست و رعایت اصول بهداشتی پیش از اسباب کشی و پس از آن رمز موفقیت شما در جا به جایی از یک مکان به مکان دیگر است. چنانچه مایل به استفاده از خدمات باربری هستید، می‌توانید با مشاوران باربری صداقت بار تماس گرفته و از کلیه روند بسته‌بندی، حمل و انتقال لوازم منزلتان به مقصد با رعایت کلیه اصول بهداشتی مطلع شوید.

جهت دریافت سرویس باربری و اتوبار از شرکت صداقت بار با شماره 1786 بصورت شبانه روزی تماس بگیرید . صداقت بار یک تیم حمل بار که تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده است را برای شما ارسال می کند.

3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *