تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

از صفر تا صد چیدمان جهیزیه باید اصولی باشد

هر کاری را که می خواهید برای نخستین بار انجام دهید، بهتر است از اصول آن آگاهی داشته باشید. در این نوشتار قصد داریم در مورد از صفر تا صد چیدمان جهیزیه توضیحاتی ارائه دهیم. شاید ما چینش جهیزیه بسیاری از افراد را از دور یا نزدیک دیده باشیم اما این مورد برای اولین بار برای خود ما باید با توجه به نوع وسایل و لوازمی که خریده کرده ایم، انجام شود. چیدمان جهیزیه با توجه به مسائلی مانند متراژ واحد مسکونی، ویلایی یا آپارتمانی بودن محل سکونت، نوع وسایل و لوازم جهیزیه، سلیقه عروس و داماد، سبک مورد علاقه آن ها و … انجام می شود.

پیشنهاد مطالعه : حمل بار و اثاثیه منزل در تهران

اگر شما یک سبک کلاسیک می پسندید باید وسایلی مناسب با این سبک خریداری کنید. این موضوع در مورد تمامی سبک های چیدمان و دکوراسیون منزل صدق می کند. مدرن می پسندید یا سنتی؟ فانتزی یا سلطنتی؟ تمامی این نکات را بهتر است پیش از خرید وسایل جهیزیه در نظر بگیرید. از دیگر نکات مهم برای خرید وسایل، رنگ آن ها است. بسیاری افراد از صفر تا صد چیدمان جهیزیه را خود یا اطرافیانشان انجام می دهند. این موضوع در کشور ما تقریبا یک رسم مرسوم است و افراد اصولا این کار را با توجه به سلیقه عروس و داماد انجام می دهند. ناگفته نماند برای این کار می توانید از شرکت های خدماتی کمک بگیرید و حتی از حمل و نقل تا چیدمان جهیزیه را به آن ها بسپارید. در این مورد می توانید با توجه به شهر محل سکونت خود این کار را به مجموعه های مربوطه بسپارید. اگر در این کار سررشته ای ندارید و می خواهید یک چیدمان اصولی و مرتب داشته باشید، این یک پیشنهاد خوب است که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته این موضوع کاملا شخصی می باشد و ممکن است برخی افراد قصد داشته باشند فقط در برخی موارد از مجموعه های مربوطه کمک بگیرند.

صداقت بار
جهیزیه عروس

مسلما زوج های جوان برای چیدمان جهیزیه ذوق خاص و حتی استرس دارند که این کار به بهترین نحو انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از صفر تا صد چیدمان جهیزیه را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید. در این مورد البته می توانید سلیقه خود را نیز دخالت دهید و اگر در برخی قسمت ها نیاز به تغییر می بینید، این تغییرات را اعمال کنید. اما در مورد دکوراسیون منازل باید نکات اصولی و حتی فنی را رعایت کنید.

پیشنهاد مطاله : باربری با وانت و نیسان

چه نکاتی از صفر تا صد چیدمان جهیزیه را باید مد نظر قرار دهید

از صفر تا صد چیدمان جهیزیه را باید مطابق با اصول فنی و حتی رعایت نکات ایمنی، انجام دهید. در نظر داشته باشید، با توجه به سبکی که انتخاب می کنید، باید وسایل و لوازم منزل را نیز مطابق با آن خریداری کنید. در چیدمان جهیزیه نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • همانطور که اشاره شد با توجه به استایلی که به آن علاقه دارید، وسیله خریداری کنید. استایل و سبک مورد علاقه تان را نیز با توجه به متراژ واحد مسکونی چینش کنید. 
  • در خرید جهیزیه دقت کنید که با توجه به مدل خانه و متراژ آن، باید وسیله خریداری کنید. با توجه به این نکته شما از خریدن وسایل اضافی خودداری خواهید کرد. به این صورت که می توانید اولویت های خود را مشخص کنید و ابتدا این وسایل را خریداری کنید.
  • به نورگیر منزل خود دقت کنید. سعی کنید که در جلوی پنجره ها وسایلی قرار ندهید که راه نور بسته شود.
  • چیدمان به صورتی باشد در آن احساس آرامش کنید.

به متراژ منزل دقت کنید

با توجه به اینکه از صفر تا صد چیدمان جهیزیه یک موضوع کاملا شخصی است، اما رعایت برخی نکات می تواند در زیباتر به نظر رسیدن منزل تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال زیر تخت یا مبل ها را وسیله قرار ندهید. این موضوع باعث می شود که هوا در بین فضای خانه جریان پیدا نکند و مسلما بر روی جو تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگر فضای منزل شما کوچک است از کمد های دیواری نهایت استفاده را داشته باشید. از طرفی از خرید وسایل اضافی خودداری کنید. بهتر است که پیش از خرید وسایل و لوازم منزل، ابتدا واحد مسکونی مورد نظر خود را خرید یا اجاره کنید. بعد با توجه به متراژ و فضای منزل می توانید وسایل و لوازم مورد نظر خود را خریداری کنید. این موضوع از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد و با این کار شما از خرید وسایلی که به آن ها نیاز ندارید، منصرف می شوید.

از صفر تا صد چیدمان جهیزیه به صورت حرفه ای
از صفر تا صد چیدمان جهیزیه به صورت حرفه ای

از خرید وسایل غیر ضروری خودداری کنید

 برای مثال برخی واحد های مسکونی ممکن است مجهز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی باشند. در این صورت نیاز نیست که شما این وسایل را تهیه کنید و البته برعکس این قضیه نیز می تواند اتفاق بیفتد. بسیاری از این موارد ممکن است پیش از رهن و اجاره منزل مد نظر نباشد. برای مثال یکی دیگر از این موارد اجاق گاز یا امتیاز تلفن است. اگر  منزل مسکونی که خریداری یا اجاره می کنید، دارای اجاق گاز صفحه ای است، می توانید از خرید اجاق گاز خودداری کنید. یا برای منازلی که دارای امتیاز خط تلفن نیستند می توانید از خرید تلفن صرف نظر کنید. البته این موارد سلیقه ای هستند، اگر منزل مسکونی شما بزرگ است و مکان کافی برای هر وسیله ای دارید، بهتر است پس از خرید تمرکز خود را بر روی چیدمان وسایل قرار دهید.

موارد بالا ممکن است برای برخی افراد از صفر تا صد چیدمان جهیزیه کارایی داشته باشد. در نظر داشته باشید که تم و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. سعی کنید از رنگ های مکمل و حتی متضاد استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که کنتراست ایجاد شود. تم تک رنگ ممکن است شما را زود خسته کند. البته می توانید یک رنگ را در نظر بگیرید و وسیله هایی با تناژ های مختلف همان رنگ را انتخاب کنید.

 در چیدمان تلویزیون را جلوی پرده قرار ندهید. چیدمان مبلمان را اصولی انجام دهید. به جز مبل هایی که اصطلاحا مبل های ال نامیده می شوند، چیدمان اتوبوسی مبل ها را فراموش کنید. فرش ها را مرتب پهن کنید. کج پهن کردن فرش یک اشتباه چیدمانی است.

2/5 - (11 امتیاز)

۱ دیدگاه برای “از صفر تا صد چیدمان جهیزیه را اصولی انجام دهید

  1. ابوالفضل میرزایی گفته:

    سلام وقت تون بخیر ، من چند وقت پیش جهیزیه دخترم رو به کمک شما به خونه ش بردم ، واقعا تیم بسیار خوبی هستید و خیلی تو چیدمان اثاثیه پرسنل تون به ما کمک کردن ، دستت تک تک تون درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *