تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

صنعت حمل و نقل مواد غذایی به لطف شرکت‌های باربری رونق زیادی گرفته است. انتقال مواد غذایی به سبب حساسیت بالایی که در بسته بندی و جابه‌جایی آن‌ها وجود دارد، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. هزینه‌های انتقال مواد غذایی به سایر نقاط کشور یا خارج از کشور به پارامترهای زیادی وابسته است که در ادامه متن به آن اشاره می‌کنیم. همچنین انواع وسایل حمل بار مواد غذایی و بسته بندی آن‌ها از موارد دیگری است که در این متن به آن می‌پردازیم.

باربری مواد غذایی

باربری مواد غذایی، خوراکی و مواد اولیه به دلیل حساسیت‌های این کار، اهمیت بیشتری دارد. برای حفظ کیفیت مواد غذایی و حفظ ارزش غذایی، به ماشین‎‌های باربری مجهز و بسته بندی صحیح نیاز است. گاهی مواد غذایی باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مکان مورد نظر برسند و این نیازمند ماشین‌های سریع و پرقدرت است. نوع خودروی انتخابی برای انتقال مواد غذایی کاملا به نوع و حجم ماده غذایی بستگی دارد. در ادامه انواع ماشین‌های باربری مواد غذایی را معرفی می‌کنیم.

نیسان و وانت بار

نیسان و وانت بار یک وسیله حمل و نقل مواد غذایی رایج است که توسط اکثر شرکت‌های باربری به کار گرفته می‌شود. برای انتقال مواد غذایی خشک، انواع میوه و تره بار، خشکبار و… در حجم کم و متوسط از نیسان و وانت بار استفاده می‌کنند. قرار گرفتن چادر و باربرند روی نیسان، مواد غذایی را از آسیب‌های خارجی و خیس شدگی محافظت می‌کند.

ماشین‌های یخچال دار

مواد غذایی را که باید در دمای زیر صفر و نقطه انجماد نگهداری شود، به وسیله ماشین‌های حمل و نقل یخچال دار جابه‌جا می‌کنند. شرکت‌های باربری مواد غذایی انواعی از ماشین‌های یخچال دار را به این منظور گرد هم می‌آورند. نیسان و کامیونت از جمله ماشین‌های حمل و نقل هستند که می‌توانند به عنوان ماشین یخچال دار، مواد غذایی حساس را جابه‌جا کنند.

کامیون و خاور

برای انتقال مواد غذایی در حجم بالا از کامیون و خاور استفاده می‌شود. تولیدات کارخانه‌ای مثل مواد خشک که باید در حجم بالا منتقل شوند یا مسافت‌های طولانی را طی کنند، اکثرا توسط کامیون و خاور جابه‌جا می‌شوند.

تریلی و ترانزیت

دو وسیله حمل و نقل مواد غذایی بسیار پرکاربرد تریلی و ترانزیت است. ترانزیت همان تریلی چادر دار و مسقف است که برای حمل مواد غذایی غیر یخچالی به کار می‌رود. ترانزیت مواد غذایی را از آسیب‌های خارجی و یا بارش باران و برف محافظت می‌کند. از تریلی و ترانزیت برای حمل و نقل مواد غذایی به خارج از کشور نیز بسیار استفاده می‌شود.

کامیونت

کامیونت نسبت به تریلی و کامیون قابلیت حمل بار مواد غذایی کمتری را داراست. از کامیونت به سه صورت باز، مسقف و یخچال دار برای جابه‌جایی و نگه داری مواد غذایی به نقاط مختلف استفاده می‌شود.

بسته بندی تخصصی مواد غذایی

از عوامل بسیار مهم در حفظ سلامت و کیفیت مواد غذایی که باید جابه‎جا شوند، بسته بندی صحیح و اصولی مواد غذایی بسته به نوع آن‌ها است. محافظت در برابر نور خورشید، باد و باران و برف با قرار دادن پوشش محافظ روی ماشین باربری فراهم می‌شود اما جدا از این مورد، باید مواد غذایی توسط افرادی ماهر و خبره در این موضوع، بسته بندی شوند تا همچنان سالم و باکیفیت به مقصد برسند.

بسته بندی انواع مواد غذایی متفاوت است به عنوان مثال لبنیات و گوشت خام باید در شرایط خاصی داخل ماشین باربری نگه داری شوند. برای بسته بندی مواد غذایی از جعبه، کارتن، پوشش پلاستکی، نایلون حباب دار، جعبه پلاستکی یا شیشه‌ای بهره می‌برند. استفاده از کیسه پلاستکی کم هزینه‌تر است. نایلون حباب دار به عنوان یک ضربه گیر و محافظت کننده قوی برای مواد غذایی که در شیشه بسته بندی شده‌اند، گزینه‌ای عالی است.

هزینه حمل و نقل مواد غذایی

حمل و نقل مواد غذایی فرایندی پیچیده‌تر و سخت‌تر نسبت به سایر اقلام جابه‌جا شده توسط شرکت‌های باربری است در نتیجه هزینه‌های نهایی به مراتب بالاتر خواهد بود. در ادامه متن عواملی را که در محاسبه هزینه حمل و نقل مواد غذایی تاثیرگذار است بررسی می‌کنیم.

مسافت حمل و نقل

مسافت و میزان فاصله طی شده بین مبدا و مقصد جابه‌جایی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه باربری مواد غذایی است. هر چه این فاصله بیشتر باشد هزینه باربری نیز بالاتر می‌رود. استهلاک ماشین باربری، هزینه سوخت و نیز زمان گرفته شده از راننده از عواملی است که باعث شده مسافت‌های طی شده بیشتر، هزینه‌های بیشتری در پی داشته باشند.

نوع وسیله حمل و نقل

نوع وسیله برای جابه‌جایی مواد غذایی روی هزینه‌های نهایی باربری نقش پررنگی ایفا می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شد انواع ماشین باربری مواد غذایی عبارت است از کامیون، کامیونت، نیسان، خاور، تریلی و ترانزیت. انتخاب ماشین باربری مناسب به نوع مواد غذایی، حجم مواد غذایی و زمان لازم برای رسیدن به مقصد وابسته است.

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی توسط شرکت‌های باربری هزینه‌های باربری را افزایش می‌دهد. اهمیت بالایی که بسته بندی در حفظ سلامت و ارزش مواد غذایی ایفا می‌کند باعث شده تا بسته بندی مواد غذایی به نسبت سایر اقلام و لوازم، دقت و زمان بیشتری از کادر باربری بطلبد در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل افزایش می‌یابد.

لوازم بسته بندی مواد غذایی

برای بسته بندی مواد غذایی نیاز به تجهیزات و مواد خاصی است که آنها را در برابر آسیب های بیرونی و هوا محافظت کند. مقدار مواد مصرفی برای بسته بندی مواد غذایی مثل نایلون حباب دار، کارتن، چسپ، فوم و… روی نرخ نهایی باربری محاسبه میشود.

شرکت باربری و اتوبار صداقت بار

از باسابقه‌ترین و معتبرترین شرکت‌های باربری و اتوبار تهران، باربری و اتوبار صداقت بار است که انواع خدمات درون شهری و برون شهری را ارئه می‌دهد. صداقت بار تیمی از افراد کاردان و باتجربه را گردهم اورده تا برترین و شایسته‌ترین خدمات را به شهروندان و شرکت‎ها ارائه دهد. تیم بسته بندی صداقت بار در زمینه بسته بندی ایمن و به صرفه آموزش‎های کاملی را دیده‌اند. هزینه‌های باربری صداقت بار کاملا منصفانه و مطابق با قیمت‌های اتحادیه باربری تهران است. صداقت بار برای راهنمایی کامل مشتریان و آگاهی از خدماتی که ارائه می‌دهد، تیمی از مشاورین باتجربه را گرد هم آورده است.

1.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *