تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360
چگونه بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع بچینیم؟
چگونه بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع بچینیم؟

همه ما می‌دانیم که اسباب کشی کاری سخت، طاقت فرسا و زمان‌بَر است. شما هم احتمالا پس از نقل مکان به یک خانه جدید می‌خواهید در سریع ترین زمان ممکن در آن مستقر شوید و این کار را با کمترین میزان استرس انجام دهید. در این مطلب به پاسخ این سوال که «چگونه بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع بچینیم» می‌پردازیم که کار را برای شما بسیار آسان خواهد کرد و با اجرای تکنیک های معرفی شده به انجام اینکار سرعت خواهید بخشید. پس لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آموزش نحوه چیدمان اثاثیه منزل بعد از اسباب کشی

اقدامات قبل از اسباب کشی

حتما از این موضوع آگاه هستید که هنگام نقل مکان به یک خانه جدید بهتر است که لوازم قدیمی را همراه خود نبرید. با این کار نه تنها به این فرآیند سرعت می بخشید، بلکه به کیفیت زندگی خود می افزایید. توجه کنید وسایلی مانند اسباب بازی‌های خراب، کتاب‌های کهنه و لوازم این چنینی را قبل از بسته بندی اهدا کنید و یا دور بیاندازید. این کار باعث می‌شود پس از اسباب کشی نیازی به تفکیک وسایل نداشته باشید و لوازم آماده چیدمان سر جای خود باشند.

دومین اقدام لازمی که باید انجام دهید، تمیز کردن محل جدیدی است که برای ادامه زندگی انتخاب کرده اید. همگی به خوبی می‌دانیم که تمیز کردن یک خانه خالی مانند آب خوردن است. پس بهتر است از انجام اینکار دریغ نکنید. در ادامه به چگونگی چیدمان منزل پس از اسباب کشی می‌پردازیم.

نحوه بسته بندی منظم اثاثیه منزل در اسباب کشی
نحوه بسته بندی منظم اثاثیه منزل در اسباب کشی

بسته بندی منظم لوازم

بهتر است که لوازم هر قسمت از خانه را در یک بسته بندی قرار دهید. به عنوان مثال، ظروف را در داخل یک جعبه قرار دهید تا بعد از اسباب کشی هنگام چیدن ظروف داخل کابینت ها برای پیدا کردن آنها زمان زیادی را صرف نخواهید کرد. یکی دیگر از نکات مهم در بسته بندی اثاثیه منزل این است که حتما محتویات داخل جعبه را با ماژیک روی آن بنویسید تا راحت تر تشخیص دهید که لوازم هر قسمت از خانه در کدام کارتن قرار دارد.

نکته: اسباب کشی فرآیندی است که به زمان زیادی نیاز دارد. پس بدون استرس و با آسودگی خیال چیدمان سریع وسایل خانه بعد از اسباب کشی را انجام دهید.

توجه! توصیه می‌شود که هنگام بسته بندی وسایل دقت کنید. وسایلی مانند ظروف شکستنی نیاز به دقت بالایی برای بسته بندی دارند. اگر تجربه این کار را ندارید پیشنهاد می کنیم که از افراد ماهر و متخصص در این حوزه مانند باربری ها کمک بگیرید.

قرار دادن جعبه ها در بخش مربوطه

هنگامی که بسته ها را به خانه جدید منتقل کردید، حتی المکان سعی کنید جعبه های هر قسمت را در همانجا قرار دهید. به عنوان مثال، لوازمی که باید در اتاق چیده شوند را در اتاق قرار دهید. در این صورت از آشفتگی بعد از اسباب کشی و چیدمان سخت وسایل خانه در امان خواهید بود.

چیدمان اثاثیه اتاق کودک بعد از اسباب کشی
چیدمان اثاثیه اتاق کودک بعد از اسباب کشی

از اتاق کودکان شروع کنید.

جابه‌جایی برای کودکان خردسال گیج کننده و کلافه کننده است. بهترین کار پس از نقل مکان این است که اتاق کودکان را بچینید؛ مخصوصا اگر نوزاد دارید. یکی از دلایل مهم اولویت قرار دادن اتاق کودکان، ایجاد فضایی آرام برای پیش بردن کار است. کودکان در طول روز فعالیت زیادی دارند و بسیار پر جنب و جوش هستند و بعد از اسباب کشی به اصطلاح دست و پا گیر می‌شوند. بهتر است در ابتدا برای آنها محل استراحت و بازی را مهیا کنید تا به راحتی به کارهای خود برسید. بنابراین، چیدمان اتاق کودک را به طور کامل، مانند: بستن تخت خواب کودک، قرار دادن لباس‌ها در کمد، چیدن اسباب بازی‌ها در جای مناسب و… انجام دهید و سپس به سراغ قسمت‌های دیگر بروید.

اتاق خواب‌ها الویت دوم شما هستند.

پس از اتاق کودکان نوبت به اتاق خواب می‌رسد. قطعا از این موضوع آگاه هستید که اسباب کشی چقدر می‌تواند سخت باشد و خستگی را به جان شما بنشاند. با این حساب در طول روز نیاز دارید که کمی استراحت کنید تا بتوانید با نیروی بیشتری به کارهای خود برسید. سعی کنید هر بخش را به طور کامل بچینید تا مرتب و منظم این فرآیند را پیش ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه خیلی سریع‌تر چیدمان اتاق خواب صورت بگیرد، ابتدا لوازم کوچک مانند لباس‌ها و یا لوازم شخصی را در کمد ها و مکان مناسب خود قرار دهید و سپس کارهای بزرگتر مانند بستن تخت و غیره را انجام دهید.

چیدن وسایل آشپزخانه

بدون شک آشپزخانه از قسمت‌های مهم یک خانه است که اگر صاحب فرزند نیستید، چیدمان آنرا اولویت اول خود قرار دهید. در ادامه چند نکته مهم در چیدمان سریع آشپزخانه بعد از اسباب کشی برای شما داده ایم.

  • قبل از انجام هر کاری باید یخچال را در جای مناسب خود بگذارید و مشغول به قرار دادن خوراکی در آن شوید. زیرا، خوراکی های مصرفی که باید در جا خنک نگهداری شوند مانند گوشت و غیره، باید سریعا در فریزر قرار بگیرند تا از خراب شدن آنها جلوگیری شود.
  • سپس، جعبه اقلام ضروری مانند شوینده ها و دستکش و دیگر لوازم این چنینی را باز کنید. زیرا قطعا برای انجام کارهای خانه به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. بنابراین، بهتر است قبل از هر چیزی این گونه اقلام در دسترس قرار بگیرند.
  • پس از آن، پیشنهاد می‌کنیم که ظروفی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید (اصطلاحا ظروف دم دستی) مانند: لیوان، بشقاب و غیره را از بسته بندی خارج کرده در محل مناسب خود قرار دهید.
  • در ادامه می‌توانید هر وسیله ای که برای آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد را طبق سلیقه خود در کابینت‌ها بچینید. سعی کنید تا جای ممکن وسایل مانند قابلمه را تو در تو درون کابینت بگذارید تا در فضای اشغالی صرفه جویی شود.
مرتب کردن و چیدمان اتاق پذیرایی
مرتب کردن و چیدمان اتاق پذیرایی

مرتب کردن و چیدمان اتاق پذیرایی

آخرین مرحله قرار دادن وسایلی مانند تلویزیون، مبل و وسایل تزئینی و دکوری در پذیرایی است. شما می‌توانید هر وسیله‌ای را طبق سلیقه خود بچینید. سرعت اینکار به نوع چیدمان و دکوراسیونی که در نظر دارید بستگی دارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم نکاتی که کمک می‌کند تا بعد از اسباب کشی وسایل خانه را سریع‌تر بچینید را شرح دهیم. پیروی کردن از این نکات، موجب می‌شود چیدمان وسایل خانه منظم پیش برود. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما بودید سپاس گزاریم.

از دیگر مقالات مرتبط

صفر تا صد چیدمان جهیزیه

تعداد کارتن های مورد نیاز در روز اسباب کشی

بسته بندی جواهرات و لوازم ارزشمند در اسباب کشی

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *