تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

گاهی گم شدن حتی یک وسیله کوچک و کم قیمت حین اسباب کشی باعث ناراحتی و ایجاد مشکل می‌شود حال اگر این وسیله گم شده طلا یا جواهرات‌مان باشد غم و غصه بعد از آن تمامی ندارد. با بسته بندی اصولی و مطمئن می‌توان به خوبی از لوازم ارزشمندمان مثل جواهرات، ساعت قیمتی و یا آثار هنری منزل که بسیار ارزشمند هستند، مراقبت کرده و مانع از گم شدن و ایجاد آسیب و شکستگی شویم. ممکن است این لوازم به غیر از ارزش مادی، از ارزش معنوی بالایی برای‌مان برخوردار باشند که در صورت گم شدن و ایجاد آسیب، جبران آن غیر ممکن خواهد بود. اما با راهکارهایی که در ادامه متن ارائه می‌دهیم، میتوان تا درصد بالایی سلامتی جواهرات و لوازم ارزشمند دیگر را تضمین کرد.

مهم‌ترین نکته

مهم‌ترین نکته در مورد بسته بندی لوازم ارزشمند مثل طلا و جواهرات و ساعت‌های قیمتی، بسته بندی آن‌ها توسط خودتان است. بسته بندی لوازم قیمتی و حساس دیگری مثل آثار هنری موجود در نشیمن و اتاق خواب، تابلوهای ظریف و قیمتی را می‌توانید به تیم باربری و اتوبار بسپارید تا به شیوه‌ای ایمن و اصولی‌تر آن‌ها را بسته بندی کنند. پس از بسته بندی طلا و جواهرات آن‌ها را در کیفی که همراه با خود به محل جدید می‌برید، قرار دهید و مسئولیت حمل آن را به دیگران نسپارید.

تهیه لیست یا گرفتن عکس

اگر تعداد لوازم قیمتی مثل طلا و جواهرات زیاد است بهتر است برای اطمینان قبل از بسته بندی از آن‌ها عکس بگیرید یا لیستی تهیه کنید تا بعد از حمل و نقل و زمانی که می‌خواهید بسته بندی را باز کنید، بتوانید آن‌ها را چک کنید. در هنگام اسباب کشی بی گمان ذهن‌تان درگیر چیدمان و نظافت منزل جدید است و شاید در صورت گم شدن قطعه‌ای از جواهرات متوجه آن نشوید اما با تهیه عکس و لیست در صورت مفقود شدن هر قطعه سریع از آن مطلع می‌شوید و اقدامات لازم را انجام می‌دهید.

بسته بندی جواهرات قیمتی (طلا )
بسته بندی جواهرات قیمتی (طلا )

نحوه بسته بندی جواهرات

روش‌های متنوع و ساده‌ای برای بسته بندی مطمئن و ایمن لوازم ارزشمند و حساس مثل طلا، جواهرات و ساعت وجود دارد. شاید شما این لوازم را در یک یا چند جعبه مخصوص نگه داری کرده‌اید اما وقتی که این جعبه‌ها در طول حمل و نقل حرکت داده می‌شوند، جواهرات و زیورآلات درون آن نیز حرکت کرده و در هم آمیخته می‌شوند. بعدا جدا کردن گردنبند و حلقه و دستبند و … از یکدیگر طاقت فرسا خواهد بود و احتمال آسیب و شکستگی هنگام دست و پنجه کردن برای جدا کردن‌شان وجود دارد. اگر این لوازم درون جعبه‌های مخصوص نگه داری زیورآلات قرار گرفته اند، آن‌ها را بیرون آورده و تک تک بسته بندی کنید. برای بسته بندی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

نایلون زیپی برای استفاده در اسباب کشی
نایلون زیپی برای استفاده در اسباب کشی

استفاده از پلاستیک زیپی

این پلاستیک‌ها در اندازه‌های مختلف از کوچک تا بزرگ در بازار و فروشگاه‌ها موجود هستند (خرید کیسه زیپ دار از دیجی کالا ) و درب آن‌ها کیب خواهد شد. چون نمی‌خواهیم جواهرات با یکدیگر تماس داشته باشند و خراش ببینند از پلاستیک‌های کوچک استفاده کنید و هر قطعه از زیورآلات و طلاها را درون یک کیسه قرار دهید. گوشواره‌ها را به صورت جفت درون یک کیسه قرار دهید. در آخر تمام کیسه‌ها را درون جعبه‌تان قرار دهید و با نایلون حباب دار یا فوم به طور کامل جعبه را بپوشانید تا آسیب و شکستگی به صفر برسد. استفاده از پلاستیک‌های شفاف بهتر است چون بدون نیاز به باز کردن درب آن می‌توانید زیورآلات و جواهرات را چک کنید.

استفاده از سلفون

یک گزینه بسیار مناسب دیگر برای بسته بندی جواهرات و طلا استفاده از سلفون است که به راحتی قابل خرید است. دستبند، گوشواره، گردنبند و باقی جواهرات را درون سلفون بپیچید و سپس در جعبه یا کارتن کوچک قرار دهید. البته اگر جعبه مخصوص جواهرات ندارید می‌توانید از کارتن‌های کوچک استفاده کنید به این صورت که داخل کارتن حوله یا پارچه نرم قرار دهید و سپس جواهرات سلفون کشیده شده را درون نایلون حباب دار و سپس درون کارتن قرار دهید. سعی کنید تمام فضای جعبه را به وسیله کاغد مچاله شده و پارچه پرکنید زیرا کارتن به اندازه صندوق جواهرات محکم نیست.

کارتن تخم مرغ

یک روش بامزه و کاربردی دیگر برای بسته بندی طلا و جواهرات استفاده از کارتن تخم مرغ است. جواهرات و زیورآلاتی مثل گوشواره و حلقه را هر کدام به وسیله پنبه، کاغذ یا دستمال کاغذی خوب بپیچید و درون گودی‌های کارتن تخم مرغ قرار دهید حال با یک سلفون یا نایلون حباب دار به طور کامل آن را چند دور بپیچید و برای اطمینان چسپ بزنید تا جواهرات از جای خود تکان نخورند.

بسته بندی گردنبند

گردنبندها به این دلیل که زیاد به یکدیگر و سایر جواهرات گیر میکنند بهتر است جدا بسته بندی شوند. از سه روش زیر می‌توانید برای بسته بندی گردنبند استفاده کنید. به اندازه گردنبندها نی آورده و هر گردنبند را از یک نی عبور دهید و سپس دو انتهای آن را به هم وصل کنید. حال شاید گردنبندها قطور بوده و داخل نی قرار نگیرند، در این صورت از رول کاغذ توالت استفاده کرده و همه گردنبندها را از آن عبور دهید. البته می‌توانید با استفاده از دستمال کاغذی و سلفون هر گردنبند را خوب بسته بندی کنید و در آخر همه را داخل حوله، پارچه نرم یا نایلون حباب دار قرار دهید.

بسته بندی گوشواره‌ها

احتمال گم شدن گوشواره‌ها نسبت به سایر جواهرات بیشتر است. اما راه‌های بسیار ساده و مطمئنی برای بسته بندی‌شان وجود دارد، قرار دادن هر یک جفت گوشواره در یک پلاستیک شفاف زیپی روش بسیار امنی است اما استفاده از یک قطعه مقوا یا کارتن کوچک به این صورت که گوشواره‌ها را به آن آویزان کنید و از پشت قلاب آن را ببنید نیز بسیار روش خوبی خواهد بود. استفاده از دکمه نیز برای آویزن کردن هر یک جفت گوشواره همانند مقوا عمل می‌کند و روش بسیار مطمئن وساده‌ای است.

بسته بندی لوازم حساس و ارزشمند منزل توسط باربری صداقت بار

لوازم ارزشمند منزل مثل آثار هنری، ظروف حساس و شکننده، تابلوهای قیمتی و ظریف را به تیم باربری صداقت بار بسپارید. باربری و اتوبارصداقت بار تیمی از افراد متعد را جهت بسته بندی انواع لوازم منزل آموزش داده تا به صورتی مطمئن و حرفه‌ای تمام وسایل منزل را بسته بندی کنند. این تیم از کارتن و جعبه‌های محکم، سلفون، نایلون حباب دار وسایر لوازم بسته بندی جدید برای ایمن‌ترین و اصولی‌ترین بسته بندی استفاده می‌کند تا لوازم ارزشمند شما در سلامت کامل به مقصد برسند.

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *