تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

روش صحیح بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی چگونه است؟ در صورتی که تصمیم دارید اسباب کشی کنید، باید از روش های حمل صحیح هر یک از لوازم منزل خود مطلع باشید. از مهم ترین لوازمی که بسته بندی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است، یخچال می باشد. بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی با توجه به حجم و وزنی که دارد، از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. در ادامه این مقاله از وبسایت صداقت بار همراه ما باشید تا با نکات مهم پیرامون بسته بندی یخچال آشنا شویم.

نحوه صحیح بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی | صداقت بار
نحوه صحیح بسته بندی و حمل یخچال در اسباب کشی | صداقت بار

روش صحیح بسته بندی یخچال برای اسباب کشی

یخچال از جمله لوازم منزل است که جا به جایی و حمل و نقل آن با دردسرهای زیادی همراه می باشد. برای اینکه حمل این وسیله مهم آسان تر شود، لازم است از نحوه صحیح بسته بندی آن اطلاع داشته باشید.

در حقیقت فقط با یک بسته بندی اصولی و تخصصی است که می توانید از آسیب دیدن این وسیله گرانبها جلوگیری نمایید. اگر یخچال شما نو است، نیازی نیست در جهت بسته بندی آن کاری انجام دهید. اما اگر از یخچال خود استفاده می کردید، برای بسته بندی آن باید به نکات زیر توجه کنید:

  • کابل یخچال را از پریز جدا کنید و دو الی سه ساعت بعد اقدام به بسته بندی آن نمایید.
  • اگر یخچال شما دارای یخساز و یا منبع آب می باشد، آن را جدا کنید.
  • در صورتی که بر روی درب یخچال تزئیناتی وجود دارد، آن ها را بردارید.
  • مواد غذایی را از داخل یخچال خارج کنید. (بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را از قبل به یخچال دیگری منتقل کنید و مواد غیر فریزری را نیز در پلاستیک و یا کارتن بسته بندی نمایید.)
  • یخچال را به صورت کامل تمیز کنید. قفسه ها را خارج کرده و شستشو دهید. اینگونه پس از اسباب کشی نیز نیازی به شستشوی یخچال نخواهد بود.
  • اگر یخچال شما از نوع برفکدار است، بهتر است پیش از تمیز کردن، اجازه دهید تا تمامی برفک های آن جدا شود.
  • تمامی اجزای یخچال شامل قفسه ها، کشوها، جا میوه ای، رویه های شیشه ای و … را از داخل یخچال خارج نمایید و به صورت جداگانه و با پارچه های ضخیم آن ها را بسته بندی کنید. (توصیه می کنیم که قفسه ها را با برچسب شماره گذاری کنید تا در هنگام قرار دادن آن ها در جای خود، با مشکل مواجه نشوید.)
  • کابل برق یخچال را با استفاده از چسب در پشت یخچال محکم کنید.
  • درب یخچال را با استفاده از تکه ای طناب و یا چسب محکم کنید تا در هنگام حمل بار یخچال، باز نشوند.
  • اطراف یخچال را با استفاده از پلاستیک های حباب دار، فوم های ضربه گیر و بابل رپ بپوشانید. اینگونه از آسیب ندیدن بدنه یخچال اطمینان خواهید داشت.
حمل یخچال ساید در تهران | باربری صداقت بار
حمل یخچال ساید در تهران | باربری صداقت بار

روش صحیح حمل یخچال در اسباب کشی

پس از بسته بندی، باید حمل یخچال نیز به درستی انجام شود. توصیه می کنیم که یخچال حتما توسط دو نفر حمل شود چراکه گاز داخل یخچال بسیار حساس است و نباید یخچال از حالت عمودی خارج شود.

بهترین شیوه حمل یخچال استفاده از چرخ دستی است و اینگونه می توان به راحتی آن را از شیب کامیون نیز عبور دارد. در مرحله پس از بسته بندی یخچال، یعنی حمل آن تا ماشین باربری، به نکات زیر توجه کنید.

  • یخچال را به حالت افقی درنیاورید. اینگونه ممکن است روغن ها درون لوله ها بریزند و یخچال پس از جا به جایی روشن نشود و یا به درستی کار نکند. (در صورتی که یخچال حتی برای لحظه ای به صورت افقی درآمد، بهتر است در جای جدید حداقل تا 24 ساعت آن را روشن نکنید.)
  • در هنگام جا به جایی یخچال تا ماشین، حتما چند نفر از کناره ها باید مراقب یخچال باشند.
  • یخچال در داخل ماشین بایستی به حالت عمومی و با طناب محکم گردد و در جای خود ثابت باشد.
  • مجدد برای انتقال یخچال از ماشین باربری به محل جدید، بهتر است از چرخ دستی استفاده کنید.

روش صحیح بسته بندی و حمل یخچال ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید دارای اندازه بزرگی هستند، ضمن اینکه به دلیل قیمت بالایی که دارند، جا به جایی آن ها به تخصص نیاز دارد.

تمامی مواردی که برای بسته بندی و حمل یخچال های معمولی در اسباب کشی عنوان کردیم، برای یخچال ساید بای ساید نیز صدق می کند. نکته حائز اهمیت در حمل یخچال های ساید بای ساید، جداسازی درب این نوع از یخچال ها می باشد. با جداکردن درب، فرآیند حمل یخچال آسان تر می شود، ضمن اینکه درب آن از خط و خش نیز حفظ می گردد.

برای جداسازی درب یخچال های ساید بای ساید به افراد مجرب در این زمینه نیاز است. بنابراین به هیچ عنوان خود اقدام به جداسازی درب و بسته بندی یخچال ساید بای ساید نکنید.

یکی از مواردی که از آسیب دیدن یخچال ها در هنگام جا به جایی در اسباب کشی جلوگیری می کند، استفاده از کمربندهای مخصوص می باشد. با استفاده از کمربندهای مخصوص حمل یخچال، ضمن اینکه یخچال ها به صورت محکم در جای خود باقی می مانند، می توان با استفاده از آن ها، یخچال را به آرامی بر روی چرخ حمل بار نیز قرار داد.

استفاده از تجهیزات مدرن در اسباب کشی و بسته بندی صداقت بار
استفاده از تجهیزات مدرن در اسباب کشی و بسته بندی صداقت بار

دریافت خدمات بسته بندی و حمل یخچال از مجموعه صداقت بار

یخچال از آن دسته از لوازم منزل است که از نظر ارزش ریالی، گران قیمت است و بی شک هیچ فردی دوست ندارد در هنگام جا به جایی و حمل بار آسیب ببیند. از سویی دیگر این وسیله از نظر ابعاد، بزرگ و از نظر وزن، سنگین است و در صورتی که با شیوه بسته بندی و حمل اصولی آن آشنایی نداشته باشید، مستعد آسیب خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم به هیچ عنوان در این زمینه ریسک نکنید و اصطلاحا کار را به کاردان بسپارید تا یخچال شما را به بهترین روش بسته بندی کرده و سپس آن را به محل جدید منتقل کنند.

از سویی دیگر لازم است در نظر داشته باشید که در صورتی که با ترفند بلند کردن اجسام سنگین آشنایی نداشته باشید، احتمال آسیب دیدن جدی کمر و ستون فقرات شما وجود دارد. کارگران صداقت بار مجرب و آموزش دیده هستند و ضمن اینکه با روش صحیح بسته بندی یخچال در اسباب کشی آشنایی دارند، با روش صحیح حمل یخچال نیز آشنا هستند و می توانند آن را به راحتی و با رعایت اصول لازم جا به جا نمایند.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم پیرامون بسته بندی یخچال، حمل یخچال و شیوه صحیح جا به جایی یخچال رابرای شما عزیزان ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم برای کاهش احتمال بروز آسیب برای یخچالتان، تمامی مراحل را به نیروی تخصصی و آموزش دیده صداقت بار بسپارید و آن را به صورت صد در صد سالم در محل جدید دریافت کنید.

خدمات اتوبار و باربری صداقت بار به صورت شبانه روزی به همشهریان عزیز در استان تهران و شهرستان های همجوار ارائه می شود. برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

خیلی ممنون که نظر دادی دوست عزیز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *