تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360
برنامه ریزی برای اسباب کشی منزل | چک لیست کامل
برنامه ریزی برای اسباب کشی منزل | چک لیست کامل

با برنامه ریزی برای اسباب کشی می توانید کارها را بهتر و سریع تر پیش ببرید و نگران حجم بالای کارها نباشید. بهتر است برای جمع کردن و بسته بندی لوازم منزل خود از چند هفته قبل شروع کنید و به مرور لوازم را در جعبه ها قرار دهید تا کارها فشرده نشوند. اگر هم خودتان فرصت یا توان کافی برای بسته بندی لوازم و حمل آنها ندارید، شرکت های باربری در خدمت شما هستند تا کارهایی مثل بسته بندی لوازم، جابجایی، حمل و چیدمان آنها در منزل جدید شما را انجام دهند. می توانید یک شرکت باربری معتبر را انتخاب کنید و برنامه ریزی تمام کارهای اسباب کشی خود را به شرکت بسپارید. اگر زمان جابجایی منزل شما هم فرا رسیده است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا برای برنامه ریزی جهت اسباب کشی راهنمایی شوید.

برنامه ریزی برای اسباب کشی

اسباب کشی، کاری سخت و زمان بر است که نیاز به هفته ها برنامه ریزی دارد. مرحله اول اسباب کشی با بسته بندی کردن لوازم آغاز می شود و بعد از جابجا کردن تمام وسایل به منزل جدید، نوبت به باز کردن بسته بندی ها و چیدمان آنها می رسد. این کارها را یک نفر به تنهایی نمی تواند انجام دهد و نیاز است که چند نفر با برنامه ریزی درست و کاملا منظم، کارها را پیش ببرند.

بررسی وسایل دورریختنی یا فروختنی
بررسی وسایل دورریختنی یا فروختنی

برای اسباب کشی راحت تر و سریع تر، بهتر است کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید : 

بررسی وسایل دورریختنی یا فروختنی

برای اسباب کشی منزل خود، تمام وسایل و لوازمتان را بررسی کنید و آنهایی که لازم نیستند را دور بریزید. برخی از وسایلتان نیز ممکن است قابل استفاده باشند اما دیگر نمی خواهید در منزل جدید از آنها استفاده کنید، بهترین کار برای این وسایل، فروختن یا بخشیدن آنها به دیگران است.

با دو ریختن وسایل به درد نخور و همچنین فروختن یا بخشیدن یکسری دیگر از وسایلی که به آنها احتیاج ندارید، حجم اسباب منزل شما کمتر خواهد شد و می توانید با حوصله بیشتری لوازم دیگر را بسته بندی و حمل کنید.

تهیه لوازم مورد نیاز برای اسباب کشی و بسته بندی
تهیه لوازم مورد نیاز برای اسباب کشی و بسته بندی

تهیه وسایل مورد نیاز اسباب کشی

از مراحل برنامه ریزی برای اسباب کشی، تهیه وسایل مورد نیاز اسباب کشی است. این وسایل عبارتند از :

  • جعبه های مقوایی در سایزهای مختلف که می توانید از فروشگاه هایی مثل سوپر مارکت تهیه کنید.
  • طناب برای بستن جعبه ها
  • چسب نواری پهن برای چسب زدن کارتون ها
  • نایلون های حباب دار برای قرار دادن میان وسایل شکستنی داخل کارتون ها
  • ماژیک برای نوشتن روی جعبه ها
  • کاغذ و روزنامه باطله برای بسته بندی وسایل شکستنی
بسته بندی وسایل
بسته بندی وسایل

بسته بندی وسایل

بعد از تهیه وسایل لازم برای بسته بندی، حالا می توانید لوازم را بسته بندی کنید. در این مرحله بهتر است از اتاق ها شروع کنید که اسباب کمتری دارند و سپس به سراغ بقیه قسمت های خانه بروید. البته برای بسته بندی لوازم اتاق خواب، رخت خواب ها و تخت خواب ها را جمع نکنید و جمع کردن این وسایل جزو مراحل آخر است.

نحوه بسته بندی کردن وسایل مختلف

  • ظروف شکستنی : برای بسته بندی ظرف های شکستنی، ابتدا آنها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک بپیچید یا اگر جعبه ظرف ها را دور نیانداخته اید، آنها را داخل جعبه های خود قرار دهید. پیچیدن ظروف شکستنی در لا به لای روزنامه یا پارچه، مانع از شکستن آنها می شود و برای اینکه مطمئن تر شوید، بهتر است حوله یا پارچه هایی را در کنار، کف و دیواره های جعبه قرار دهید. بعد از جمع کردن ظروف داخل جعبه ها، روی آنها را چسب بزنید و با ماژیک بر روی جعبه ها بنویسید که شکستنی هستند.
  • وسایل صوتی و تصویری : برای بسته بندی لوازم صوتی و تصویری مثل تلویزیون، مانیتور کامپیوتر و .. از جعبه های مخصوص آنها که اسفنج محافظتی دارند، استفاده کنید و اگر هم جعبه ها در دسترس نیستند، حتما داخل کارتون این لوازم، یونولیت یا اسفنج بگذارید.
  • تابلو‌ها و دکوری ها : برای بسته بندی تابلوها و دکوری های خانه خود از حوله یا مقوای محکم استفاده کنید. می توانید حوله یا مقوا را روی تابلو و دکوری ها قرار داده و آنها را داخل جعبه بگذارید.
  • مبلمان و سرویس خواب : برای کثیف نشدن مبلمان و سرویس خواب خود، روی آنها را با ملحفه بپوشانید و پایه های آنها را با پارچه بپوشانید.
  • وسایل بزرگ آشپزخانه : برای بسته بندی لوازم آشپزخانه مثل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و … حتما از جعبه های خود آنها استفاده کنید و داخل جعبه هم دو یا سه لایه نایلون حباب دار قرار دهید.

با توجه به سخت و زمانبر بودن بسته بندی لوازم منزل، توصیه ما این است که برای این کار از افراد با تجربه کمک بگیرید. اتوبار صداقت بار می تواند با اعزام تیم بسته بندی لوازم به منزل شما، کار شما را راحت تر و کمتر کند. می توانید با هزینه ای بسیار مناسب و بدون آنکه خودتان را درگیر کار سخت کنید، از خدمات بسته بندی این شرکت بهره مند شوید. تیم بسته بندی، همراه با وسایل لازم به منزل شما اعزام می شوند و بدون اینکه آسیبی به وسایل وارد کنند، آنها را کاملا منظم بسته بندی می کنند.

چک کردن بسته بندی ها

بعد از بسته بندی کردن لوازم اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه، تمام بسته ها را چک کنید تا هیچ وسیله ای جا نمانده باشد. حتما روی بسته بندی ها، نوع محتوای داخل جعبه، شکستنی یا غیرشکستنی بودن آنها را بنویسید تا در هنگام چیدمان منزل جدید، کارتان راحت تر باشد.

جابجایی اسباب منزل

برای جابجایی اسباب منزل خود باید از قبل با شرکت حمل بار هماهنگی کنید تا در روز و ساعتی که می خواهید جابجا شوید، برای شما خاور ارسال نماید. برای حمل لوازم منزل خود با خاور، حتما به شرکت های باربری مجاز مراجعه کنید و بیمه نامه و بارنامه دریافت نمایید. شرکت صداقت بار، برای جابجایی اسباب منزل شما نیز در کنارتان است. می توانید با استفاده از خدمات باربری این شرکت، تمام اسباب منزل خود را به صورت کاملا ایمن و بیمه شده، به منزل جدید منتقل کنید. اتوبار صداقت بار برای حمل لوازم منزل شما، افرادی را هم برای جابجایی وسایل اعزام خواهد کرد که تجربه، مهارت و سرعت بالایی در انجام این کار دارند.

چیدمان وسایل در منزل جدید

پیش از منتقل کردن وسایل به منزل جدید، حتما آنجا را به طور کامل تمیز کرده و سمپاشی کنید تا هر نوع حشره ای که وجود دارد، از بین بروند. برای چیدمان وسایل، از تیم حمل کننده بخواهید که لوازم و جعبه ها را بر اساس نوشته های روی جعبه ها، در جای خود قرار دهند تا شما درگیر جابجایی دوباره آنها نشوید.

خبر خوب به شما این است که می توانید حتی برای چیدمان وسایل منزل خود نیز از خدمات شرکت صداقت بار بهره مند شوید. این شرکت، یک تیم حرفه ای چیدمان را به منزل شما اعزام می کند که در کمترین زمان، تمام وسایل منزل شما را در جای خود قرار می دهند.

نحوه دریافت خدمات باربری از شرکت صداقت بار
نحوه دریافت خدمات باربری از شرکت صداقت بار

نحوه دریافت خدمات باربری از شرکت صداقت بار

برای استفاده از خدمات باربری شرکت صداقت بار، می توانید به صورت تلفنی تماس بگیرید. این شرکت، تمام خدمات اسباب کشی ایمن را از بسته بندی وسایل تا چیدمان در منزل جدید را ارائه می دهد و انواع خودروهای باربری را دارد. لطفا با شرکت تماس بگیرید و پس از اطلاع از هزینه ها، درخواست خود را برای ارسال تیم بسته بندی و همچنین ارسال خودروی حمل بار، ثبت نمایید.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *